www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
|
BMW Z4 – samochód o nadwoziu roadster, miał swoją
premierę jesienią 2002 roku. Jest następcą modelu Z3. Poza stylistyką nadwozia
różni się od niego zastosowaniem nietypowej konstrukcji składanego dachu. 11
stycznia 2009 na światowych targach samochodowych w Detroit odbyła się premiera
nowego BMW Z4.
Pierwsza generacja
BMW Z4 E85/86 był produkowany z przeznaczeniem na dwa
rynki: europejski oraz amerykański. BMW zakończyło produkcję modelu Z4. Samochód
ten powstawał w amerykańskiej fabryce w Greer w południowej Karolinie.
Rynek europejski
Data |
Wersja |
2002 kwiecień |
Z4 2.5i M54 roadster |
Z4 3.0i roadster |
2002 grudzień |
Z4 2.2i roadster |
2004 czerwiec |
Z4 2.0i roadster |
2004 październik |
Z4 2.5i N52 roadster |
Z4 2.5si roadster |
Z4 3.0si roadster |
2004 listopad |
Z4 M3.2 roadster |
2005 październik |
Z4 3.0si coupe |
Z4 M3.2 coupe |
2008 sierpień |
zakończenie produkcji |
Rynek amerykański
Data |
Wersja |
2002 styczeń |
Z4 2.5i roadster |
Z4 3.0i M54 roadster |
2004 październik |
Z4 3.0i N52 roadster |
Z4 3.0si roadster |
2004 listopad |
Z4 M3.2 roadster |
2005 październik |
Z4 3.0si coupe |
Z4 M3.2 coupe |
2008 sierpień |
zakończenie produkcji |
BMW Z4 M
Coupe (Wersja sportowa)
-
Przyspieszenie 80-120 km/h na 4/5 biegu - 5.0/6.5 s
-
Hamulec oś przednia - 380 mm tarcza stalowa z
6-tłoczkowymi zaciskami nieruchomymi
-
Hamulec oś tylna - 320 mm tarcza stalowa z
4-tłoczkowymi zaciskami nieruchomymi
-
Kierownica - wielofunkcyjna "quick release" ze
zintergrowanym sterowaniem wyświetlacza
-
Opony przód / tył - 225/45 ZR18 / 255/40 ZR18
-
Wsp. oporu powietrza (cw) - 0.35
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks.
moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
2.0i |
R4 2,0 l (1995 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 90,00 mm |
10,50:1 |
150
KM (110 kW)
przy 6200 obr/min |
200
N•m przy 3600 obr/min |
8,2 s |
220 km/h |
2.2i |
R6 2,2 l (2171 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
80,00 mm × 72,00 mm |
10,8:1 |
170
KM (125 kW)
przy 6100 obr/min |
210
N•m przy 3500 obr/min |
7,7 s |
225 km/h |
2.5i |
R6 2,5 l (2494 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 75,00 mm |
10,5:1 |
192
KM (141 kW)
przy 6000 obr/min |
245
N•m przy 3500 obr/min |
7,0 s |
235 km/h |
2.5si |
R6 2,5 l (2497 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
82,00 mm × 78,80 mm |
11,0:1 |
218
KM (160 kW)
przy 6500 obr/min |
250
N•m przy 2750-4250 obr/min |
6,5 s |
240 km/h |
3.0i |
R6 3,0 l (2979 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
231
KM (170 kW)
przy 5900 obr/min |
300
N•m przy 3500 obr/min |
5,9 s |
250 km/h |
3.0si |
R6 3,0 l (2996 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
265
KM (195 kW)
przy 6600 obr/min |
315
N•m przy 2750 obr/min |
5,7 s |
250 km/h |
3.2i M |
R6 3,2 l (3246 cm³),
DOHC |
wtrysk EFi |
87,00 mm × 91,00 mm |
11,5:1 |
343
KM (252 kW)
przy 7900 obr/min |
365
N•m przy 4900 obr/min |
5,0 s |
250 km/h |
Druga generacja
BMW Z4 E89 – kolejna generacja modelu Z4. Premiera
odbyła się 11 stycznia 2009 na światowych targach samochodowych w Detroit.
BMW Z4 E89 produkowany jest z przeznaczeniem na rynek
europejski oraz amerykański.
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
sDrive23i |
R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
82,00 mm × 78,80 mm |
11,0:1 |
204 KM (150 kW) przy 6400 obr/min |
250 N•m przy 2750 obr/min |
6,6 s |
242 km/h |
sDrive30i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
258 KM (190 kW) przy 6600 obr/min |
310 N•m przy 2600 obr/min |
5,8 s |
250 km/h |
sDrive35i |
R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min |
400 N•m przy 1300-5000 obr/min |
5,2 s |
250 km/h |
sDrive35is |
R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk bezpośredni |
85,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
340 KM (250 kW) przy 5900 obr/min |
500 N•m przy 1500 obr/min |
4,8 s |
250 km/h |
Rynek europejski
Data |
Wersja |
2009 styczeń |
Z4 23i |
Z4 30i |
Z4 35i |
Z4 35is |
Rynek amerykański
Data |
Wersja |
2009 styczeń |
Z4 30i |
Z4 35i |
|