www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW X6 E71 to sportowy crossover łączący w sobie cechy samochodów
sportowo-użytkowych (ang.: Sport Utility Vehicle w skrócie SUV)
oraz sportowych coupé. Samochód ten jest pierwszym przedstawicielem swojej
klasy, dla której koncern BMW wprowadził nową nazwę Sports Activity Coupe w
skrócie SAC. Wersja seryjna BMW X6 po raz pierwszy została zaprezentowana w
styczniu 2008 na międzynarodowej wystawie samochodowej w Detroit/Michigan NAIAS
2008. (ang.: North American International Auto Show ) a produkcja seryjna
odbywa się wyłącznie w zakładach BMW w Spartanburg w stanie Południowej
Karoliny. Wersję hybrydową oznaczono symbolem E72.
Stylistyka
Pod względem stylistycznym BMW X6 prezentuje cechy typowe dla innych modeli
BMW serii X w wyjątkowym sportowym stylu.
-
Przód nowego BMW X6 podkreśla atletyczną prezencję tego unikalnego
pojazdu. Przedni zderzak charakteryzuje się obszernymi powierzchniami
lakierowanymi w tym samym kolorze jak i reszta karoserii. Najbardziej
dominującym elementem stylistycznym przedniego zderzaka są obszerne i mocno
na zewnątrz w kierunku kół wysunięte wloty powietrza, które wskazują na
potrzebę chłodzenia układu silnika.
-
Widok boczny dominuje niska powierzchnia szyb bocznych oraz płynnie
opadająca linia dachu, która u podstawy tylnego słupka wykazuje typowe dla
wszystkich modeli BMW załamanie. Linia boczna pojazdu jak i dwie
przebiegające przez błotnik linie charakterystyczne wydłużają sylwetkę
pojazdu nadając jej typowy kształt klina.
Jednostki napędowe
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży samochód BMW X6 dostępny będzie w czterech
wersjach silnikowych:
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
xDrive35i |
R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, bi-turbo |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
306 KM (225 kW) przy 5800-6250 obr/min |
400 N•m przy 1300-5000 obr/min |
6,7 s |
240 km/h |
xDrive50i |
V8 4,4 l (4395 cm³), DOHC, bi-turbo |
wtrysk EFi |
89,00 mm × 88,30 mm |
10,0:1 |
407 KM (300 kW) przy 5500-6400 obr/min |
600 N•m przy 1750-4500 obr/min |
5,4 s |
250 km/h |
ActiveHybrid X6 |
V8 4,4 l (4395 cm³), DOHC bi-turbo
2 silniki elektryczne |
wtrysk EFi |
89,00 mm × 88,30 mm |
10,0:1 |
485 KM (357 kW) |
780 N•m |
5,6 s |
250 km/h |
Silniki wysokoprężne: |
xDrive30d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
235 KM (173 kW) przy 4000 obr/min |
520 N•m przy 2000-2750 obr/min |
8,0 s |
220 km/h |
xDrive35d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min |
580 N•m przy 1750-2250 obr/min |
6,9 s |
236 km/h |
xDrive40d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,5:1 |
306 KM (225 kW) przy 4400 obr/min |
600 N•m przy 1500-2500 obr/min |
6,5 s |
236 km/h |
|