Strona główna           Historia           Cennik            Forum           wstecz           seria x  

BMW X3 I


NOWOŚCI !!!

Strony pomocnicze!!!

www.wikipedia.pl

www.google.pl

www.bmw.pl

Inne strony!!!

www.zsz-gostyn.com.pl

 

BMW X3 E83 - BMW X3 to pierwszy przedstawiciel klasy premium segmentu SAV (Sports Activity Vehicle), który łączy cechy auta kompaktowego z właściwościami jezdnymi starszego i większego brata, modelu X5. W wielu przypadkach BMW X3 bazuje na tych samych lub podobnych rozwiązaniach, co większy model w gamie koncernu. Po raz pierwszy BMW X3 zaprezentowane zostało na targach IAA we Frankfurcie w 2003, a do sprzedaży trafiło w pierwszym kwartale 2004. We wrześniu 2006 pojawiła się nieco odmłodzona wersja BMW X3.

Historia modelu

BMW X3 oraz X3 LCI (lifting) produkowany był z przeznaczeniem na pięć rynków: europejski, egipski, rosyjski, tajlandzki oraz amerykański. Powstawał od września 2003 roku w Grazu w Austrii w zakładach firmy Magna Steyr Fahrzeugtechnik AG na zlecenie firmy BMW. Fabryka w Grazu wyprodukowała 605 498 sztuk tego modelu. 9326 egzemplarzy zostało wykonane w systemie CKD w zakładach w Rosji, Egpicie i Tajlandii. Produkcja zakończyła się we wrześniu 2010 roku. Ostatni wyprodukowany w Grazu samochód, X3 xDrive 35d został w zakładach Magny Steyr i służy zarządowi. Natomiast przedostatnie auto, z pełnym wyposażeniem do ratownictwa medycznego zostało przekazane jako dar dla jednej z organizacji non-profit.

Modernizacje modelu

W 2006 roku przeprowadzono facelifting modelu, przy okazji którego zmodernizowano gamę jednostek napędowych. Wzrosła moc silników benzynowych(modele 2.5 i 3.0 otrzymały oznaczenie "si" pochodzące od słów "sport" i "injection") oraz wysokoprężnych. Do silników diesla zaczęto standardowo montować filtr cząstek stałych. Do gamy silnikowej dołączyła wersja 3.0sd, wyposażona w diesla o pojemności 3 litrów oraz dwie turbosprężarki. Był to najmocniejszy silnik w X3 osiągał moc 286KM i 580Nm maksymalnego momentu obrotowego. W roku 2007 poprawiono precyzję spasowania elementów wnętrza. W 2010 roku producent przekonfigurował gamę silników. Z oznaczeń modelu zniknęła kropka(np. zamieniono 2.0i na 20i). Zwiększono moc wybranych modeli. Wysokoprężny motor 2.0d 155KM zastąpiono dwiema wersjami: 18d 143KM i 20d 177KM. Najmocniejszą wersję 3.0sd przemianowano na 35d.


 

Rynek europejski

Data Wersja

2003 styczeń

X3 3.0d M57N

X3 3.0i

2003 luty

X3 2.5i

2003 maj

X3 2.0d

X3 2.0i

2004 październik

X3 3.0d M57N2

2006 luty

X3 3.0si LCI

2006 marzec

X3 2.0d M47N2 LCI

X3 2.0i LCI

X3 2.5si LCI

X3 3.0d LCI

X3 3.0sd LCI

2006 listopad

X3 2.0d N47 LCI

2009 kwiecień

X3 1.8d LCI

Rynek egipski

Data Wersja

2006 luty

X3 3.0i

2006 październik

X3 3.0si LCI

Rynek rosyjski

Data Wersja

2006 wrzesień

X3 2.5si LCI

X3 3.0si LCI

2009 styczeń

X3 2.0d LCI

X3 2.0i LCI

Rynek tajlandzki

Data Wersja

2005 wrzesień

X3 2.5i

2006 wrzesień

X3 2.5si LCI

2007 grudzień

X3 2.0d LCI

Rynek amerykański

Data Wersja

2003 luty

X3 3.0i

2003 marzec

X3 2.5i

2006 marzec

X3 3.0i LCI

X3 3.0si LCI

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
2.0i

R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC

wtrysk EFi

84,00 mm × 90,00 mm

10,5:1

150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min

200 N•m przy 3750 obr/min

11,5 s

198 km/h

2.5i

R6 2,5 l (2464 cm³), DOHC

wtrysk EFi 

84,00 mm × 75,00 mm

10,5:1

192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min

245 N•m przy 3500 obr/min

8,9 s

205 km/h

2.5si

R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC

wtrysk EFi 

82,00 mm × 78,80 mm

11,0:1

218 KM (160 kW) przy 6500 obr/min

250 N•m przy 2750-4250 obr/min

8,5 s

210 km/h

3.0i

R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC

wtrysk EFi 

84,00 mm × 89,60 mm

10,2:1

231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min

300 N•m przy 3500 obr/min

7,8 s

224 km/h

3.0si

R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC

wtrysk EFi 

85,00 mm × 88,00 mm

10,7:1

272 KM (200 kW) przy 6650 obr/min

315 N•m przy 2750 obr/min

7,2 s

243 km/h

Silniki wysokoprężne:
xDrive18d

R4 2,0 l (2443 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

16,5:1

143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min

350 N•m przy 1750-2750 obr/min

10,3 s

195 km/h

2.0d

R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min

330 N•m przy 2000 obr/min

10,2 s

198 km/h

2.0d

R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

16,0:1

177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min

350 N•m przy 1750-3000 obr/min

8,9 s

206 km/h

3.0d

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

204 KM (150 kW) przy 4000 obr/min

410 N•m przy 1500-3500 obr/min

7,9 s

218 km/h

3.0sd

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min

580 N•m przy 1750-2250 obr/min

6,6 s

240 km/h