www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW E63/E64 – sportowy model BMW, który zadebiutował na rynku w 2002
roku. E63 powstało na płycie podłogowej BMW serii 5, modelu E60. W połowie 2004
roku na rynku zadebiutował kabriolet (E64). W pierwszym roku produkcji BMW
oferowało silniki o pojemności 4,4 l (333 KM) i trzylitrowego sześciocylindrowca
o mocy 258 KM, które oferował z sześciostopniową manualną i automatyczną
skrzynią biegów. Karoseria została wykonana z blachy aluminiowej oraz tworzyw
termo- i chemoutwardzalnych. Mimo to coupé waży około 1700 kg. W 2005 rozpoczęto
produkcję modelu M6, najmocniejszej wersji BMW E63 produkowanej jako coupé oraz
od 2006 roku z oznaczeniem E64 jako wersja cabrio. M6 posiada silnik o
pojemności pięciu litrów i mocy 507 KM.
Historia modelu
BMW E63/E64 jest produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski i
amerykański.
Rynek europejski
Data |
Wersja |
2002 czerwiec |
645Ci coupe |
2002 wrzesień |
645Ci kabriolet |
2004 luty |
630i coupe |
2004 marzec |
630i kabriolet |
M6 coupe |
2005 luty |
650i coupe i kabriolet |
2005 lipiec |
M6 kabriolet |
2006 kwiecień |
630i N53 coupe i kabriolet LCI |
635d kabriolet LCI |
650i coupe i kabriolet LCI |
2006 maj |
630i N52N coupe i kabriolet LCI |
635d coupe LCI |
Rynek amerykański
Data |
Wersja |
2002 maj |
645Ci coupe |
2002 wrzesień |
645Ci kabriolet |
2004 marzec |
M6 coupe |
2005 luty |
650i kabriolet |
2005 marzec |
650i coupe |
2005 lipiec |
M6 kabriolet |
2006 kwiecień |
650i coupe LCI |
2006 listopad |
650i kabriolet LCI |
BMW Alpina B6
W 2006 roku tuner BMW - Alpina wprowadził do swojej oferty zmodyfikowane BMW
E63/E64 które nazwano BMW Alpina B6. Posiada on silnik o pojemności 4,4 l i mocy
500 KM. Jest lepiej wyposażony oraz posiada bardziej usportowione zawieszenie.
Alpina B6 występuje zarówno w wersji coupé jak i cabrio.
Szczegółowe
dane techniczne
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Śr. zużycie paliwa |
Silniki benzynowe: |
630Ci |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
257 KM (189 kW) przy 6600 obr/min |
300 N•m przy 2500-4000 obr/min |
6,5 s |
250 km/h |
9,0 l / 100 km |
630i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
85,00 mm × 88,00 mm |
12,0:1 |
272 KM (200 kW) przy 6700 obr/min |
320 N•m przy 2750-3000 obr/min |
6,2 s |
250 km/h |
7,9 l / 100 km |
645Ci |
V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
92,00 mm × 82,70 mm |
10,5:1 |
333 KM (245 kW) przy 6100 obr/min |
450 N•m przy 3600 obr/min |
5,6 s |
250 km/h |
11,7 l / 100 km |
650i |
V8 4,8 l (4799 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
93,00 mm × 88,30 mm |
10,7:1 |
367 KM (270 kW) przy 6300 obr/min |
490 N•m przy 3400 obr/min |
5,4 s |
250 km/h |
11,9 l / 100 km |
M6 |
V10 5,0 l (4999 cm³), DOHC |
wtrysk |
92,00 mm × 75,20 mm |
12,0:1 |
507 KM (373 kW) przy 7750 obr/min |
520 N•m przy 6100 obr/min |
4,2 s |
250 km/h |
14,8 l / 100 km |
Silniki wysokoprężne: |
635d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min |
580 N•m przy 1750-2250 obr/min |
6,3 s |
250 km/h |
6,9 l / 100 km |
|