Strona główna           Historia           Cennik            Forum           wstecz 

BMW E63


NOWOŚCI !!!

Strony pomocnicze!!!

www.wikipedia.pl

www.google.pl

www.bmw.pl

Inne strony!!!

www.zsz-gostyn.com.pl

   

BMW E63/E64 – sportowy model BMW, który zadebiutował na rynku w 2002 roku. E63 powstało na płycie podłogowej BMW serii 5, modelu E60. W połowie 2004 roku na rynku zadebiutował kabriolet (E64). W pierwszym roku produkcji BMW oferowało silniki o pojemności 4,4 l (333 KM) i trzylitrowego sześciocylindrowca o mocy 258 KM, które oferował z sześciostopniową manualną i automatyczną skrzynią biegów. Karoseria została wykonana z blachy aluminiowej oraz tworzyw termo- i chemoutwardzalnych. Mimo to coupé waży około 1700 kg. W 2005 rozpoczęto produkcję modelu M6, najmocniejszej wersji BMW E63 produkowanej jako coupé oraz od 2006 roku z oznaczeniem E64 jako wersja cabrio. M6 posiada silnik o pojemności pięciu litrów i mocy 507 KM.

 

Historia modelu

BMW E63/E64 jest produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski i amerykański.

Rynek europejski

Data Wersja

2002 czerwiec

645Ci coupe

2002 wrzesień

645Ci kabriolet

2004 luty

630i coupe

2004 marzec

630i kabriolet

M6 coupe

2005 luty

650i coupe i kabriolet

2005 lipiec

M6 kabriolet

2006 kwiecień

630i N53 coupe i kabriolet LCI

635d kabriolet LCI

650i coupe i kabriolet LCI

2006 maj

630i N52N coupe i kabriolet LCI

635d coupe LCI

Rynek amerykański

Data Wersja

2002 maj

645Ci coupe

2002 wrzesień

645Ci kabriolet

2004 marzec

M6 coupe

2005 luty

650i kabriolet

2005 marzec

650i coupe

2005 lipiec

M6 kabriolet

2006 kwiecień

650i coupe LCI

2006 listopad

650i kabriolet LCI

BMW Alpina B6

W 2006 roku tuner BMW - Alpina wprowadził do swojej oferty zmodyfikowane BMW E63/E64 które nazwano BMW Alpina B6. Posiada on silnik o pojemności 4,4 l i mocy 500 KM. Jest lepiej wyposażony oraz posiada bardziej usportowione zawieszenie. Alpina B6 występuje zarówno w wersji coupé jak i cabrio.

Szczegółowe dane techniczne

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max: Śr. zużycie paliwa
Silniki benzynowe:
630Ci

R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC

wtrysk EFi

85,00 mm × 88,00 mm

10,7:1

257 KM (189 kW) przy 6600 obr/min

300 N•m przy 2500-4000 obr/min

6,5 s

250 km/h

9,0 l / 100 km

630i

R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC

wtrysk bezpośredni

85,00 mm × 88,00 mm

12,0:1

272 KM (200 kW) przy 6700 obr/min

320 N•m przy 2750-3000 obr/min

6,2 s

250 km/h

7,9 l / 100 km

645Ci

V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC

wtrysk EFi

92,00 mm × 82,70 mm

10,5:1

333 KM (245 kW) przy 6100 obr/min

450 N•m przy 3600 obr/min

5,6 s

250 km/h

11,7 l / 100 km

650i

V8 4,8 l (4799 cm³), DOHC

wtrysk EFi

93,00 mm × 88,30 mm

10,7:1

367 KM (270 kW) przy 6300 obr/min

490 N•m przy 3400 obr/min

5,4 s

250 km/h

11,9 l / 100 km

M6

V10 5,0 l (4999 cm³), DOHC

wtrysk

92,00 mm × 75,20 mm

12,0:1

507 KM (373 kW) przy 7750 obr/min

520 N•m przy 6100 obr/min

4,2 s

250 km/h

14,8 l / 100 km

Silniki wysokoprężne:
635d

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

wtrysk common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min

580 N•m przy 1750-2250 obr/min

6,3 s

250 km/h

6,9 l / 100 km