www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW E60 – w 2003 roku na rynek wszedł nowy model serii 5 o kodzie
fabrycznym E60, jako zastępca wersji E39. Jego zawieszenie składa się niemal
wyłącznie z aluminiowych komponentów. W zawieszeniu zastosowano stabilizatory
różnej grubości, regulowane amortyzatory i aktywny układ kierowniczy. Oprócz
sedana BMW oferuje wersję Touring (kombi). Paleta silnikowa została
gruntownie odświeżona, paletę modelową stanowią silniki benzynowe 520i, 523i,
525i, 530i, 540i, 550i oraz diesle 520d, 525d, 530d, i 535d.
Topowa wersja serii 5 to model M5, został on wyposażony w silnik V10 o
pojemności 5,0 l. Jest to jeden z najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na
świecie. Przy M5 pracowało kilkuset wykwalifikowanych inżynierów pod okiem
wieloletniego pracownika działu Motorsport, a zarazem niegdyś kierowcy testowego
- prof. dr. hab. inż. Hansa Stermllicha.
W 2006 roku do BMW serii 5 dołączono opcjonalnie asystent kierowcy
Nightvision znany z BMW serii 7. Kamera na podczerwień rejestruje drogę i
otoczenie zanim oświetlą je reflektory i pokazuje je na ekranie umieszczonym w
kokpicie. Delikatny facelifting model serii 5 przeszedł w 2007 roku.
BMW E60/61 był produkowany z przeznaczeniem na dziewięć rynków: chiński,
europejski, egipski, indonezyjski, indyjski, malezyjski, rosyjski, tajlandzki
oraz amerykański.
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Śr. zużycie paliwa |
Silniki benzynowe: |
520i |
R4 2,- l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
84,00 mm × 90,00 mm |
12,0:1 |
170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min |
210 N•m przy 4250 obr/min |
8,7 s |
224 km/h |
6,7 l / 100 km |
520i |
R6 2,2 l (2171 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
80,00 mm × 72,00 mm |
10,8:1 |
169 KM (124 kW) przy 6100 obr/min |
210 N•m przy 3500 obr/min |
9,0 s |
230 km/h |
9,0 l / 100 km |
523i |
R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
82,00 mm × 78,80 mm |
11,0:1 |
177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min |
230 N•m przy 3500-5000 obr/min |
8,5 s |
235 km/h |
8,5 l / 100 km |
523i |
R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
82,00 mm × 78,80 mm |
12,0:1 |
190 KM (140 kW) przy 6300 obr/min |
235 N•m przy 3000 obr/min |
8,2 s |
237 km/h |
7,3 l / 100 km |
525i |
R6 2,5 l (2494 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 75,00 mm |
10,5:1 |
192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min |
245 N•m przy 3500 obr/min |
7,9 s |
235 km/h |
9,4 l / 100 km |
525i |
R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
82,00 mm × 78,80 mm |
11,0:1 |
218 KM (160 kW) przy 6500 obr/min |
250 N•m przy 2750-4250 obr/min |
7,5 s |
245 km/h |
8,5 l / 100 km |
528i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
233 KM (171 kW) przy 6500 obr/min |
271 N•m przy 2750 obr/min |
6,5 s |
241 km/h |
b/d |
530i |
R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min |
300 N•m przy 3500 obr/min |
6,9 s |
250 km/h |
9,5 l / 100 km |
530i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
258 KM (189 kW) przy 6000 obr/min |
300 N•m przy 2500-4000 obr/min |
6,5 s |
250 km/h |
8,8 l / 100 km |
530i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
85,00 mm × 88,00 mm |
12,0:1 |
272 KM (200 kW) przy 6700 obr/min |
320 N•m przy 2750-3000 obr/min |
6,3 s |
250 km/h |
7,7 l / 100 km |
540i |
V8 4,0 l (4000 cm³), DOHC |
wtrysk Bo Mot |
87,00 mm × 84,10 mm |
10,5:1 |
306 KM (225 kW) przy 6300 obr/min |
390 N•m przy 3500 obr/min |
6,2 s |
250 km/h |
11,0 l / 100 km |
545i |
V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC |
wtrysk Bo Mot |
92,00 mm × 82,70 mm |
10,0:1 |
333 KM (245 kW) przy 6100 obr/min |
450 N•m przy 3600 obr/min |
5,8 s |
250 km/h |
10,9 l / 100 km |
550i |
V8 4,8 l (4799 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
93,00 mm × 88,30 mm |
10,5:1 |
367 KM (270 kW) przy 6300 obr/min |
490 N•m przy 3400 obr/min |
5,5 s |
250 km/h |
11,1 l / 100 km |
5.0 M5 |
V10 5,0 l (4999 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
92,00 mm × 75,20 mm |
12,0:1 |
507 KM (373 kW) przy 7750 obr/min |
520 N•m przy 6100 obr/min |
4,7 s |
250 km/h |
14,8 l / 100 km |
Silniki wysokoprężne: |
520d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min |
340 N•m przy 2000-2750 obr/min |
8,6 s |
223 km/h |
5,9 l / 100 km |
520d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min |
350 N•m przy 1750-3000 obr/min |
8,3 s |
231 km/h |
5,1 l / 100 km |
525d |
R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 75,10 mm |
17,0:1 |
177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min |
400 N•m przy 2000-2750 obr/min |
8,1 s |
230 km/h |
7,0 l / 100 km |
525d |
R6 3,0 l (2997 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
197 KM (145 kW) przy 3750 obr/min |
400 N•m przy 1300-3250 obr/min |
7,6 s |
237 km/h |
6,2 l / 100 km |
530d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min |
500 N•m przy 2000 obr/min |
7,1 s |
245 km/h |
6,9 l / 100 km |
530d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min |
500 N•m przy 1750-3000 obr/min |
6,8 s |
250 km/h |
6,7 l / 100 km |
530d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
235 KM (173 kW) przy 4000 obr/min |
500 N•m przy 1750 obr/min |
6,8 s |
250 km/h |
6,4 l / 100 km |
535d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,5:1 |
272 KM (200 kW) przy 4400 obr/min |
560 N•m przy 2000 obr/min |
6,5 s |
250 km/h |
8,0 l / 100 km |
535d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,5:1 |
286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min |
580 N•m przy 1750-2250 obr/min |
6,4 s |
250 km/h |
6,8 l / 100 km |
-
Podwozie
-
Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna
resorująca, stabilizator poprzeczny
-
Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, kolumna resorująca,
stabilizator poprzeczny
-
Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
-
ABS i ASR
-
Wymiary i ciężary
|