www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW X5 – pierwszy samochód sportowo-użytkowy produkowany przez firmę
BMW.
Historia modelu
BMW X5 to największy pojazd w gamie bawarskiej marki, a zarazem
pierwszy SUV, który obok wysokiego, typowego dla firmy, komfortu oraz
nienagannych właściwości jezdnych, prezentuje bardzo dobre własności terenowe.
Premiera rynkowa pierwszej generacji BMW X5 miała miejsce w 1999 roku. Auto to
było w produkcji do 2006 roku. Wówczas to pojawiła się druga generacja X5, która
pod koniec 2006 roku pojawiła się w sprzedaży na rynku amerykańskim oraz
europejskim.
Rynek europejski
Data |
Wersja |
1999 lipiec |
X5 4.4i M62 |
1999 sierpień |
X5 3.0i |
2000 styczeń |
X5 3.0d M57 |
2001 styczeń |
X5 4.6is |
2003 styczeń |
X5 3.0d M57N |
X5 4.4i N62 |
2003 listopad |
X5 4.8is |
2006 wrzesień |
zakończenie produkcji modelu |
Rynek amerykański
Data |
Wersja |
1998 październik |
X5 4.4i M62 |
1999 sierpień |
X5 3.0i |
2001 styczeń |
X5 4.6is |
2003 luty |
X5 4.4i N62 |
2003 listopad |
X5 4.8is |
2006 wrzesień |
zakończenie produkcji modelu |
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
3.0i |
R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 89,60 mm |
10,2:1 |
231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min |
300 N•m przy 3500 obr/min |
8,5 s |
202 km/h |
4.4i |
V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC |
wtrysk |
92,00 mm × 82,70 mm |
10,0:1 |
286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min |
440 N•m przy 3600 obr/min |
7,5 s |
207 km/h |
4.6is |
V8 4,6 l (4619 cm³), DOHC |
wtrysk |
93,00 mm × 85,00 mm |
10,5:1 |
347 KM (255 kW) przy 5700 obr/min |
480 N•m przy 3700 obr/min |
6,5 s |
240 km/h |
4.8is |
V8 4,8 l (4799 cm³), DOHC |
wtrysk |
93,00 mm × 88,30 mm |
b/d |
360 KM (265 kW) przy 6200 obr/min |
500 N•m przy 3600 obr/min |
6,1 s |
246 km/h |
Silniki wysokoprężne: |
3.0d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk |
84,00 mm × 90,00 mm |
18,0:1 |
184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min |
410 N•m przy 2000-3000 obr/min |
10,1 s |
200 km/h |
3.0d |
R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo |
common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
18,0:1 |
218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min |
500 N•m przy 2000-2750 obr/min |
8,3 s |
210 km/h |
|