www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW E24 – sportowe coupé BMW oznaczone cyfrą 6. Wyprodukowano
86.216 egzemplarzy E24.
Historia modelu
BMW E24 produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński
oraz amerykański.
Rynek europejski
Data |
Wersja |
1975 październik |
630CS |
633CSi |
1977 grudzień |
635SCi |
1979 czerwiec |
628CSi |
1983 październik |
M635CSi |
1989 kwiecień |
zakończenie produkcji |
Rynek japoński
Data |
Wersja |
1978 luty |
633CSi |
1984 listopad |
635CSi |
1986 lipiec |
M6 |
1988 listopad |
zakończenie produkcji |
Rynek amerykański
Data |
Wersja |
1976 czerwiec |
630CSi |
1977 wrzesień |
633CSi |
1984 sierpień |
635CSi |
1986 lipiec |
M6 |
1989 kwiecień |
zakończenie produkcji |
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
628 CSi |
R6 2,8 l (2788 cm³), SOHC |
wtrysk Bo L-Jet |
86,00 mm × 80,00 mm |
9,3:1 |
184 KM (135 kW) przy 5800 obr/min |
240 N•m przy 4200 obr/min |
8,8 s |
212 km/h |
630 CS |
R6 3,0 l (2986 cm³), SOHC |
gaźnik |
89,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
185 KM (136 kW) przy 5800 obr/min |
255 N•m przy 3500 obr/min |
b/d |
211 km/h |
630 CSi |
R6 3,0 l (2986 cm³), SOHC |
wtrysk Bo L-Jet |
89,00 mm × 80,00 mm |
8,0:1 |
175 KM (129 kW) przy 5500 obr/min |
251 N•m przy 4500 obr/min |
b/d |
b/d |
633 CSi |
R6 3,2 l (3210 cm³), SOHC |
wtrysk Bo L-Jet |
89,00 mm × 86,00 mm |
9,0:1 |
200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min |
285 N•m przy 4250 obr/min |
8,1 s |
216 km/h |
635 CSi |
R6 3,5 l (3453 cm³), SOHC |
wtrysk Bo Mot |
93,40 mm × 84,00 mm |
10,0:1 |
218 KM (160 kW) przy 5200 obr/min |
304 N•m przy 4000 obr/min |
7,3 s |
225 km/h |
M635 CSi |
R6 3,5 l (3453 cm³), DOHC |
wtrysk Bo Mot |
93,40 mm × 84,00 mm |
10,5:1 |
286 KM (210 kW) przy 6500 obr/min |
334 N•m przy 4500 obr/min |
6,7 s |
254 km/h |
|