www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl |
BMW E12 to pierwszy model BMW oznaczony cyfrą
5. Wyprodukowano 699.094 egzemplarzy modelu.
Historia modelu
BMW E12 produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński
oraz amerykański.
Rynek europejski
Model |
rok |
1 9 7 2 |
1 9 7 3 |
1 9 7 4 |
1 9 7 5 |
1 9 7 6 |
1 9 7 7 |
1 9 7 8 |
1 9 7 9 |
1 9 8 0 |
1 9 8 1 |
518 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
518i |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
520 |
M10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
520i |
M10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
525 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
528 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
528i |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
535i |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rynek japoński
Model |
rok |
1 9 7 6 |
1 9 7 7 |
1 9 7 8 |
1 9 7 9 |
1 9 8 0 |
1 9 8 1 |
518i |
|
|
|
|
|
|
528i |
|
|
|
|
|
|
530i |
|
|
|
|
|
|
Rynek amerykański
Model |
rok |
1 9 7 4 |
1 9 7 5 |
1 9 7 6 |
1 9 7 7 |
1 9 7 8 |
1 9 7 9 |
1 9 8 0 |
1 9 8 1 |
528i |
|
|
|
|
|
|
|
|
530i |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Silniki benzynowe: |
518 |
R4 1,8 l (1766 cm³), SOHC |
gaźnik |
88,90 mm × 71,12 mm |
8,3:1 |
91 KM (67 kW) przy 5500 obr/min |
140 N•m przy 3500 obr/min |
b/d |
160 km/h |
520 |
R4 2,0 l (1991 cm³), SOHC |
gaźnik |
89,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
115 KM (84 kW) przy 5800 obr/min |
165 N•m przy 3700 obr/min |
12,3 s |
172 km/h |
520i |
R4 2,0 l (1991 cm³), SOHC |
wtrysk |
89,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
130 KM (95 kW) przy 5800 obr/min |
178 N•m przy 4500 obr/min |
12,0 s |
185 km/h |
525 |
R6 2,5 l (2495 cm³), SOHC |
dwa gaźniki Zenith 32/40 INAT |
86,00 mm × 71,60 mm |
9,0:1 |
145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min |
208 N•m przy 4000 obr/min |
10,5 s |
192 km/h |
528 |
R6 2,8 l (2788 cm³), SOHC |
gaźnik |
86,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
167 KM (123 kW) |
b/d |
8,5 s |
196 km/h |
528i |
R6 2,8 l (2788 cm³), SOHC |
wtrysk |
86,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
180 KM (132 kW) przy 5800 obr/min |
234 N•m przy 3400 obr/min |
b/d |
b/d |
530 |
R6 3,0 l (2986 cm³), SOHC |
gaźnik |
89,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
180 KM (132 kW) przy 5800 obr/min |
255 N•m przy 3500 obr/min |
b/d |
200 km/h |
530 MLE |
R6 3,0 l (2986 cm³), SOHC |
dwa gaźniki |
89,00 mm × 80,00 mm |
9,0:1 |
200 KM (174 kW) przy 6000 obr/min |
277 N•m przy 4300 obr/min |
9,3 s |
208 km/h |
|