www.wikipedia.pl
www.google.pl
www.bmw.pl
www.zsz-gostyn.com.pl
|
Choć podstawowy model BMW w
momencie pojawienia się na rynku (jesień 2004 r.) wywołał różne reakcje
nawet wśród fanów tej marki, to jednak potrzeba rynku (czyt. oferta
konkurencji) wymusiła taką konieczność. Dziś rodzina serii 1 liczy sobie już
cztery wersje nadwoziowe. Do debiutującej na początku wersji pięciodrzwiowej
dołączyły również wersja 3-drzwiowa (wiosna 2006 r.), coupe (jesień 2007 r.)
oraz cabrio ze składanym miękkim dachem (wiosna 2008 r.). W 2011 roku na
wystawie we Frankfurcie pokazana została druga generacja kompaktowego BMW,
które to już na początku jesieni pojawiło się w sprzedaży na polskim rynku.
Wersja
elektryczna (BMW ActiveE)
W 2011 do limitowanej produkcji (ponad 1000 sztuk)
wejdzie wersja elektryczna E82 - BMW ActiveE. Auto będzie testowane w Europie,
USA i w Chinach w celu lepszego przygotowania do masowej produkcji samochodów
elektrycznych Megacity, która rozpocznie się w 2013. BMW ActiveE charakteryzuje
się zasięgiem ponad 160 km, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9 s oraz
prędkością maksymalną 145 km/h.
Dane techniczne
Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
0-100 km/h: |
V-max: |
Śr. zużycie paliwa |
Silniki benzynowe: |
116i |
R4 1,6 l (1596 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 72,00 mm |
10,2:1 |
115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min |
150 N•m przy 4300 obr/min |
10,8 s |
201 km/h |
7,5 l / 100 km |
116i |
R4 1,6 l (1597 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
82,00 mm × 75,60 mm |
12,0:1 |
122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min |
160 N•m przy 4250 obr/min |
10,2 s |
204 km/h |
5,8 l / 100 km |
118i |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 90,00 mm |
10,5:1 |
129 KM (95 kW) przy 5750 obr/min |
180 N•m przy 3250 obr/min |
9,4 s |
208 km/h |
7,3 l / 100 km |
118i |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
84,00 mm × 90,00 mm |
12,0:1 |
143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min |
190 N•m przy 4500 obr/min |
8,7 s |
210 km/h |
5,9 l / 100 km |
120i |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
84,00 mm × 90,00 mm |
10,5:1 |
150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min |
200 N•m przy 3600 obr/min |
8,9 s |
217 km/h |
7,4 l / 100 km |
120i |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
84,00 mm × 90,00 mm |
12,0:1 |
170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min |
210 N•m przy 4250 obr/min |
7,8 s |
224 km/h |
6,4 l / 100 km |
125i |
R6 2,0 l (1995 cm³), DOHC |
wtrysk bezpośredni |
84,00 mm × 90,00 mm |
12,0:1 |
218 KM (160 kW) przy 6100 obr/min |
270 N•m przy 2500-4250 obr/min |
6,4-6,8 s |
245 km/h |
7,9-8,1 l / 100 km |
130i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
265 KM (195 kW) przy 6600 obr/min |
315 N•m przy 2500-4000 obr/min |
6,1 s |
250 km/h |
9,2 l / 100 km |
135i |
R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC |
wtrysk EFi |
85,00 mm × 88,00 mm |
10,7:1 |
306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min |
400 N•m przy 1200-1500 obr/min |
5,2-5,5 s |
250 km/h |
8,5-8,6 l / 100 km |
Silniki wysokoprężne: |
116d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,0:1 |
115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min |
260 N•m przy 1750-2500 obr/min |
10,3 s |
200 km/h |
4,4 l / 100 km |
118d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,2:1 |
122 KM (90 kW) przy 4000 obr/min |
280 N•m przy 2000 obr/min |
10,0 s |
201 km/h |
5,6 l / 100 km |
118d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,0:1 |
143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min |
300 N•m przy 2000 obr/min |
9,0 s |
210 km/h |
4,7 l / 100 km |
120d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk |
84,00 mm × 90,00 mm |
17,0:1 |
163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min |
340 N•m przy 2000 obr/min |
8,6 s |
220 km/h |
5,7 l / 100 km |
120d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,0:1 |
177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min |
350 N•m przy 2000 obr/min |
7,6 s |
228 km/h |
4,9 l / 100 km |
123d |
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk common rail |
84,00 mm × 90,00 mm |
16,0:1 |
204 KM (150 kW) przy 4400 obr/min |
400 N•m przy 2000-2250 obr/min |
6,9 s |
238 km/h |
5,2 l / 100 km |
|