Strona główna           Historia           Cennik            Forum           wstecz 

BMW E71


NOWOŚCI !!!

Strony pomocnicze!!!

www.wikipedia.pl

www.google.pl

www.bmw.pl

Inne strony!!!

www.zsz-gostyn.com.pl

    

BMW X6 E71 to sportowy crossover łączący w sobie cechy samochodów sportowo-użytkowych (ang.: Sport Utility Vehicle w skrócie SUV) oraz sportowych coupé. Samochód ten jest pierwszym przedstawicielem swojej klasy, dla której koncern BMW wprowadził nową nazwę Sports Activity Coupe w skrócie SAC. Wersja seryjna BMW X6 po raz pierwszy została zaprezentowana w styczniu 2008 na międzynarodowej wystawie samochodowej w Detroit/Michigan NAIAS 2008. (ang.: North American International Auto Show ) a produkcja seryjna odbywa się wyłącznie w zakładach BMW w Spartanburg w stanie Południowej Karoliny. Wersję hybrydową oznaczono symbolem E72.

Stylistyka

Pod względem stylistycznym BMW X6 prezentuje cechy typowe dla innych modeli BMW serii X w wyjątkowym sportowym stylu.

  • Przód nowego BMW X6 podkreśla atletyczną prezencję tego unikalnego pojazdu. Przedni zderzak charakteryzuje się obszernymi powierzchniami lakierowanymi w tym samym kolorze jak i reszta karoserii. Najbardziej dominującym elementem stylistycznym przedniego zderzaka są obszerne i mocno na zewnątrz w kierunku kół wysunięte wloty powietrza, które wskazują na potrzebę chłodzenia układu silnika.

  • Widok boczny dominuje niska powierzchnia szyb bocznych oraz płynnie opadająca linia dachu, która u podstawy tylnego słupka wykazuje typowe dla wszystkich modeli BMW załamanie. Linia boczna pojazdu jak i dwie przebiegające przez błotnik linie charakterystyczne wydłużają sylwetkę pojazdu nadając jej typowy kształt klina.

  • Tył samochodu jest atletycznie ukształtowany i charakteryzuje się stosunkowo małą powierzchnią tylnej szyby. Dużą wagę poświęcono stylistyce podwójnych rur wydechowych, których umieszczenie mocno z boku auta ma kierować spojrzenie na szerokie koła tylne.

  • Stylistyka wnętrza wzorowana jest znacznie na siostrzanym modelu BMW X5. Konsola środkowa została dodatkowo wyposażona w oparcia na kolana a skórzana kierownica cechuje się przyciskami wielofunkcyjnymi i dźwigienkami zmiany biegów.

Jednostki napędowe

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży samochód BMW X6 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych:

  • Ośmiocylindrowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 407KM, w którym zastosowano następujące rozwiązania technologiczne:

    • Twin Turbo to układ dwóch turbosprężarek zasilających jednocześnie po cztery cylindry. Dwie stosunkowo małe sprężarki jak i katalizator cząsteczek stałych umieszczone zostały w sekcji V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów. Układ ten pozwolił zmniejszyć wymiary tej potężnej jednostki napędowej.

    • High Precision Injection to układ bezpośredniego wtrysku drugiej generacji, którego ciśnienie wtrysku wynosi 200 bar i przez co umożliwia precyzyjne dozowanie wtryskiwanego paliwa.

    • Double VANOS (niem. Variable Nocken-Steuerung) to układ płynnej regulacji faz rozrządu. System ten znany jest z innych jednostek napędowych marki BMW i umożliwia osiąganie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

  • Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 litra i mocy maksymalnej 306KM z znanymi już z silnika V8 układami:

    • Twin Turbo Dwie małe turbosprężarki o niewielkiej bezwładności i zasilających jednocześnie po trzy cylindry. Układ ten pozwala zoptymalizować reakcję silnik poprzez szybkie generowanie ciśnienia doładowania.

    • High Precision Injektion Układ drugiej generacji, którego ciśnienie wtrysku wynosi 200 bar

  • Sześciocylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy o pojemności 3,0 litra i mocy maksymalnej 286KM wyposażony w technologię

    • Variable Bi-Turbo (VTT) Jest to układ dwóch turbosprężarek. Mniejsza aktywowana jest przy niskich prędkościach obrotowych silnika a poprzez niski moment bezwładnościowy samochód reaguje spontanicznie przy najmniejszym poruszeniu pedału gazu. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej włączana jest druga turbosprężarka.

    • Common Rail trzeciej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.

    • Filtr cząsteczek stałych umieszczony w obudowie razem z katalizatorem.

  • Sześciocylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy o pojemności 3,0 litra i mocy maksymalnej 235KM wyposażony jest w:

    • Turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny zapewniający płynne generowanie mocy silnika.

    • Common Rail trzeciej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.

    • Filtr cząsteczek stałych umieszczony w obudowie razem z katalizatorem.

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
xDrive35i

R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, bi-turbo

wtrysk EFi

84,00 mm × 89,60 mm

10,2:1

306 KM (225 kW) przy 5800-6250 obr/min

400 N•m przy 1300-5000 obr/min

6,7 s

240 km/h

xDrive50i

V8 4,4 l (4395 cm³), DOHC, bi-turbo

wtrysk EFi

89,00 mm × 88,30 mm

10,0:1

407 KM (300 kW) przy 5500-6400 obr/min

600 N•m przy 1750-4500 obr/min

5,4 s

250 km/h

ActiveHybrid X6

V8 4,4 l (4395 cm³), DOHC bi-turbo
2 silniki elektryczne

wtrysk EFi

89,00 mm × 88,30 mm

10,0:1

485 KM (357 kW)

780 N•m

5,6 s

250 km/h

Silniki wysokoprężne:
xDrive30d

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

235 KM (173 kW) przy 4000 obr/min

520 N•m przy 2000-2750 obr/min

8,0 s

220 km/h

xDrive35d

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

17,0:1

286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min

580 N•m przy 1750-2250 obr/min

6,9 s

236 km/h

xDrive40d

R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo

common rail

84,00 mm × 90,00 mm

16,5:1

306 KM (225 kW) przy 4400 obr/min

600 N•m przy 1500-2500 obr/min

6,5 s

236 km/h