Strona główna           Historia            Cennik            Forum   

BMW Seria 1


NOWOŚCI !!!

Strony pomocnicze!!!

www.wikipedia.pl

www.google.pl

www.bmw.pl

Inne strony!!!

www.zsz-gostyn.com.pl

 

 

Choć podstawowy model BMW w momencie pojawienia się na rynku (jesień 2004 r.) wywołał różne reakcje nawet wśród fanów tej marki, to jednak potrzeba rynku (czyt. oferta konkurencji) wymusiła taką konieczność. Dziś rodzina serii 1 liczy sobie już cztery wersje nadwoziowe. Do debiutującej na początku wersji pięciodrzwiowej dołączyły również wersja 3-drzwiowa (wiosna 2006 r.), coupe (jesień 2007 r.) oraz cabrio ze składanym miękkim dachem (wiosna 2008 r.). W 2011 roku na wystawie we Frankfurcie pokazana została druga generacja kompaktowego BMW, które to już na początku jesieni pojawiło się w sprzedaży na polskim rynku.

Wersja elektryczna (BMW ActiveE)

W 2011 do limitowanej produkcji (ponad 1000 sztuk) wejdzie wersja elektryczna E82 - BMW ActiveE. Auto będzie testowane w Europie, USA i w Chinach w celu lepszego przygotowania do masowej produkcji samochodów elektrycznych Megacity, która rozpocznie się w 2013. BMW ActiveE charakteryzuje się zasięgiem ponad 160 km, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9 s oraz prędkością maksymalną 145 km/h.

 

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max: Śr. zużycie paliwa
Silniki benzynowe:
116i R4 1,6 l (1596 cm³), DOHC wtrysk EFi 84,00 mm × 72,00 mm 10,2:1 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min 150 N•m przy 4300 obr/min 10,8 s 201 km/h 7,5 l / 100 km
116i R4 1,6 l (1597 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 82,00 mm × 75,60 mm 12,0:1 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min 160 N•m przy 4250 obr/min 10,2 s 204 km/h 5,8 l / 100 km
118i R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk EFi 84,00 mm × 90,00 mm 10,5:1 129 KM (95 kW) przy 5750 obr/min 180 N•m przy 3250 obr/min 9,4 s 208 km/h 7,3 l / 100 km
118i R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 84,00 mm × 90,00 mm 12,0:1 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min 190 N•m przy 4500 obr/min 8,7 s 210 km/h 5,9 l / 100 km
120i R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk EFi 84,00 mm × 90,00 mm 10,5:1 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min 200 N•m przy 3600 obr/min 8,9 s 217 km/h 7,4 l / 100 km
120i R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 84,00 mm × 90,00 mm 12,0:1 170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min 210 N•m przy 4250 obr/min 7,8 s 224 km/h 6,4 l / 100 km
125i R6 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 84,00 mm × 90,00 mm 12,0:1 218 KM (160 kW) przy 6100 obr/min 270 N•m przy 2500-4250 obr/min 6,4-6,8 s 245 km/h 7,9-8,1 l / 100 km
130i R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk EFi 85,00 mm × 88,00 mm 10,7:1 265 KM (195 kW) przy 6600 obr/min 315 N•m przy 2500-4000 obr/min 6,1 s 250 km/h 9,2 l / 100 km
135i R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk EFi 85,00 mm × 88,00 mm 10,7:1 306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min 400 N•m przy 1200-1500 obr/min 5,2-5,5 s 250 km/h 8,5-8,6 l / 100 km
Silniki wysokoprężne:
116d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min 260 N•m przy 1750-2500 obr/min 10,3 s 200 km/h 4,4 l / 100 km
118d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk 84,00 mm × 90,00 mm 17,2:1 122 KM (90 kW) przy 4000 obr/min 280 N•m przy 2000 obr/min 10,0 s 201 km/h 5,6 l / 100 km
118d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min 300 N•m przy 2000 obr/min 9,0 s 210 km/h 4,7 l / 100 km
120d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk 84,00 mm × 90,00 mm 17,0:1 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 340 N•m przy 2000 obr/min 8,6 s 220 km/h 5,7 l / 100 km
120d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min 350 N•m przy 2000 obr/min 7,6 s 228 km/h 4,9 l / 100 km
123d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 204 KM (150 kW) przy 4400 obr/min 400 N•m przy 2000-2250 obr/min 6,9 s 238 km/h 5,2 l / 100 km